Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Lista publicystyki 2011

Sengoku – czyli krew, honor i gry

artykuł17 marca 2011

Honorowi samurajowie, sprytni ninja, genialni dowódcy i wielkie spiski – zanim zagrasz w Shogun 2: Total War, poznaj czasy, w jakich się rozgrywa.

Sengoku – czyli krew, honor i gry

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

artykuł16 maja 2011

Fabuła Wiedźmina 2 toczy się głównie wokół koronowanych głów oraz międzypaństwowych spisków. Jako, że zostaniemy wrzuceni w sam środek tej politycznej gry, warto poznać głównych graczy.

Wiedźmin - walka o władzę i wpływy

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

artykuł12 maja 2011

Każda historia ma swoich bohaterów. Zanim sięgniesz po Wiedźmina 2, poznaj dzieje postaci, które będą miały w grze decydujące znaczenie.

Kto jest kim w Wiedźminie 2?

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

artykuł3 października 2011

Świątynia, czyli wyspiarskie państwo wzorowane na feudalnej Japonii i jej mitologii, zwiastuje prawdziwy powiew świeżości. Orzeźwiającą bryzę dla wszystkich graczy spragnionych nowych wrażeń – czegoś takiego jeszcze w tej serii nie widzieliśmy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Świątynia

Voice-over w grach MMO

artykuł21 marca 2011

W solidnych tytułach single player voice-over to już praktycznie norma. Teraz nadeszła pora wypróbowania tego rozwiązania w środowisku MMO.

Voice-over w grach MMO

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji jubileuszu dziesięciolecia powstania naszego serwisu, poprosiliśmy o komentarz kilka osób, które były aktywne w Polskiej branży gier w momencie startu serwisu gry-online.pl.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.3: Napisali o nas

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

artykuł17 listopada 2011

Jak wyróżnić swoją produkcję z tłumu? Specjaliści od marketingu polecają tanie kontrowersje z przemocą i erotyką w tle.

Przemoc i erotyka, czyli jak sprzedawać gry

Trudne początki Wiedźmina

artykuł13 maja 2011

Cofamy się w przeszłość, by przyjrzeć się procesowi produkcji pierwszej gry z serii Wiedźmin.

Trudne początki Wiedźmina

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

artykuł7 stycznia 2011

Do polskiej premiery gry Dead Space 2 pozostały dokładnie trzy tygodnie. To dobry moment, żeby zebrać ujawnione dotąd na temat tej produkcji informacje i przedstawić je w skondensowanej formie.

Wszystko, co wiemy o Dead Space 2

Poprzednio w Gears of War

artykuł19 września 2011

Na dzień przed premierą trzeciej odsłony cyklu Gears of War przedstawiamy Wam wydarzenia, których świadkiem był jego główny bohater, Marcus Fenix.

Poprzednio w Gears of War

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

artykuł12 października 2011

W niniejszym tekście odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania, które pomogą rozwiązać wszelkie wątpliwości, jakie narosły wokół gry Might & Magic: Heroes VI.

Might & Magic: Heroes VI w pytaniach i w odpowiedziach

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

artykuł23 grudnia 2011

Koniec roku to świetna okazja do wszelkiej maści podsumowań. Postanowiliśmy się pokusić o swoje - w artykule znajdziecie słowo od rednacza i spis najważniejszych produkcji ostatnich dwunastu miesięcy.

Redakcyjne podsumowanie roku 2011

Duke Nukem - chodzący testosteron

artykuł6 czerwca 2011

Ekspert od kopania wrażych tyłków, mistrz kulturystyki, ucieleśnienie męskości - Szanowni Państwo, przedstawiamy jedną z najjaśniejszych gwiazd komputerowej rozrywki!

Duke Nukem - chodzący testosteron

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

artykuł19 października 2011

W latach 2007-2010 graliśmy m.in. w BioShocka, Call of Duty 4: Modern Warfare¸ Grand Theft Auto IV i pierwszego Wiedźmina. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - ostatnie lata

Podsumowanie roku 2010: Łosiu

artykuł5 stycznia 2011

Kontynuujemy cykl artykułów, w którym członkowie redakcji podsumowują miniony rok. Po Verminusie przyszedł czas na Łosia, pełniącego w gry-online.pl szefa newsroomu i encyklopedii.

Podsumowanie roku 2010: Łosiu

Poprzednio w serii Assassin's Creed

artykuł10 listopada 2011

W przededniu premiery Assassin’s Creed: Revelations warto przypomnieć sobie opowieść zaprezentowaną w dotychczasowych odsłonach cyklu autorstwa studia Ubisoft Montreal.

Poprzednio w serii Assassin's Creed

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

artykuł11 marca 2011

Jeżeli szukaliście artykułu, w którym moglibyście się dowiedzieć o Shogunie 2 dosłownie wszystkiego – to trafiliście pod dobry adres.

Wszystko co wiemy o Shogun 2: Total War

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

artykuł28 września 2011

Parszywa dziesiątka Czarnego Iwana powstała m.in. w oparciu o oceny na gry-online.pl, powtarzające się wypowiedzi w Internecie, a także wymianę zdań z niejakim Eugeniuszem Siekierą.

10 bardzo złych gier, które wykończą Cię psychicznie

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

artykuł3 stycznia 2011

Z okazji dziesięciolecia startu serwisu gry-online.pl cofamy się do początku XXI wieku, by przyjrzeć się, jak wyglądała branża gier w tamtym okresie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.1: Branża gier 10 lat temu

Poprzednio w Batmanie

artykuł17 października 2011

Mroczny Rycerz powraca, by chronić Gotham przed kryminalna zarazą. Z okazji premiery Arkham City przypominamy wydarzenia z gry Batman: Arkham Asylum.

Poprzednio w Batmanie

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

artykuł25 listopada 2011

Nie dajcie się zwieść pięknu Skyrim. Na jakie stwory należy specjalnie uważać w trakcie wypraw po lodowej krainie?

Bestiariusz Elder Scrolls - wybrane stwory ze Skyrim

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

artykuł29 listopada 2011

Na konferencji Game Industry Trends poznaliśmy kulisy powstania dwóch największych polskich hitów tego roku: Wiedźmina 2 oraz Dead Island. W czym tkwi sukces tych tytułów?

Wiedźmin i Dead Island na Game Industry Trends

Generałowie w serii Command & Conquer

artykuł11 grudnia 2011

Generals zadebiutowało na początku 2003 roku, kilka tygodni przed amerykańską operacją w Iraku. Początkowo gra nie spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony fanów cyklu. Nie bez powodu zresztą.

Generałowie w serii Command & Conquer

Poprzednio w Portal

artykuł21 kwietnia 2011

Ukochany przez graczy Portal wreszcie doczekał się kontynuacji. Przed rozpoczęciem drugiego starcia z GLaDOS warto jednak przypomnieć sobie wydarzenia z pierwszej części.

Poprzednio w Portal

Wzloty i upadki serii Deus Ex

artykuł26 sierpnia 2011

Co sprawiło, że pierwszy Deus Ex okrzyknięty został najlepszą grą w historii? Dlaczego sequel świetnej „jedynki” spotkał się z tak chłodnym odbiorem fanów? I co wspólnego ma z tym wszystkim Project: Snowblind? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Wzloty i upadki serii Deus Ex

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

artykuł11 stycznia 2011

Celem tego tekstu jest, opisanie metod, jakimi posługują się deweloperzy, by oprzeć swoje dzieła na wydarzeniach z przeszłości; wyjaśnienie, jak ta przeszłość wyglądała naprawdę i wykazanie, że gry prawdziwie historyczne byłyby dla gracza potworną udręką.

Gry a historia, część I - Ahistoryzm gier historycznych

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

artykuł2 marca 2011

Super Meat Boy rodził się w bólach. Jedna z najlepszych gier niezależnych 2010 roku okupiona była stresem, brakiem snu i problemami z wydawcą. „Jak każda gra” – powiecie. Ale i tak historia Edmunda McMillena i Tommy'ego Refenesa robi wielkie wrażenie.

Super Meat Boy - opowieść ku przestrodze

Poprzednio w Crysis

artykuł25 marca 2011

Kryzys wybucha w piątkowy poranek 7 sierpnia 2020 roku, kiedy to północnokoreańska Armia Ludowa zajmuje położoną na Oceanie Spokojnym wyspę Lingshan.

Poprzednio w Crysis

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

artykuł11 lutego 2011

W dniu polskiej premiery gry Test Drive Unlimited 2 kontynuujemy naszą opowieść o serii Test Drive, która miłośnikom elektronicznej rozrywki towarzyszy od ponad dwudziestu lat.

Jazda testowa, czyli historia serii Test Drive, cz. 2

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

artykuł14 października 2011

Piłkarskiego szaleństwa ciąg dalszy – nasze opinie na temat FIF-y 12 oraz nowego PES-a już znacie, teraz pora przeanalizować poszczególne elementy obydwu gier. W czym lepsza jest produkcja EA Sports, a gdzie triumfuje japońska myśl techniczna?

FIFA 12 kontra Pro Evolution Soccer 2012

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

artykuł26 września 2011

W 2006 roku graliśmy między innymi w Company of Heroes, Gears of War, The Elder Scrolls IV: Oblivion czy Final Fantasy XII. Jakie tytuły zdecydujecie się nominować w naszym plebiscycie na gry dekady?

Plebiscyt na gry dekady - rok 2006

Gry w South Parku

artykuł28 grudnia 2011

Lepiej się kochać niż grać w WarCrafta, PSP to dar niebios, a plastikowe gitary są dla gejów - oto wybrane madrości ze świata miasteczka South Park. Jak w serialu przedstawiano "granie" i "graczy"?

Gry w South Parku

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

artykuł3 stycznia 2011

Odsłaniamy kulisy powstania serwisu gry-online.pl, który dziesięć lat temu zadebiutował w polskim Internecie.

Dziesięć lat gry-online.pl - cz.2: Początki serwisu

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

artykuł26 grudnia 2011

Rok 2011 za pasem, wyciągnęliśmy z naszej bazy sporo danych, by zobaczyć, jakie gry były dla Was najważniejsze. Czy Skyrim pokonał Wiedźmina 2? Assassin's Creed: Revelations było niespodzianką czy rozczarowaniem?

Rok 2011 okiem Czytelników gry-online.pl – najpopularniejsze gry, niespodzianki i rozczarowania

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

artykuł2 grudnia 2011

Na drodze do doskonałości jest wiele wybojów. Producenci gier potykają się na nich równie często, jak inni twrócy. Efekty bywają zabawne, bywają też denerwujące.

Bugi w grach - te zabawne i te irytujące

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

artykuł8 lutego 2011

Z Adrianem Chmielarzem - dyrektorem kreatywnym i twarzą firmy People Can Fly - rozmawiamy o najnowszej produkcji polskiego studia, grze Bulletstorm.

Jesteśmy sobą - wywiad z Adrianem Chmielarzem

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

artykuł24 maja 2011

Jeśli uważacie, że sporty motorowe to tylko nudne zawody i technologiczny wyścig zbrojeń, to jesteście w błędzie. Poznajcie gymkhanę – dyscyplinę dla wybrańców drwiących z ryzyka i oczekujących piekielnie mocnych wrażeń!

Gymkhana - motoryzacyjny narkotyk

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

artykuł1 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2001

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

artykuł27 lipca 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia. Trwająca od kilku miesięcy zabawa powoli wkracza w decydującą fazę.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2002

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

artykuł8 sierpnia 2011

Od dłuższego czasu w naszej Encyklopedii widoczny jest specjalny przycisk, za pomocą którego możecie nominować wybrane tytuły do wielkiego plebiscytu na najlepsze gry dziesięciolecia.

Plebiscyt na gry dekady - rok 2003

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

artykuł4 października 2011

W Might & Magic: Heroes VI jedną z najważniejszych ideologii jest nekromancja. Zakazana przez czarodziejów z Siedmiogrodu ma jednak wielu zwolenników wśród najpotężniejszych magów krainy.

Przegląd frakcji w grze Might & Magic: Heroes VI - Nekropolia

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

artykuł10 października 2011

Przyglądamy się jak z upływem lat zmieniała się mechanika rozgrywki w serii Heroes of Might and Magic oraz które modyfikacje spotkały się z pozytywnym przyjęciem fanów.

Ewolucja serii Heroes of Might and Magic

Kult Mrocznego Rycerza

artykuł13 października 2011

Dwuznaczny protagonista, miasto będące satyrą na nasze lęki i cierpienia oraz płodna rzesza fanów. Oto dlaczego Batman jest obecnie hegemonem współczesnej rozrywki.

Kult Mrocznego Rycerza

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

artykuł11 lipca 2011

Na zorganizowanej przez 1C imprezie sprawdziliśmy, jak prezentują się grywalne wersje dwóch nowych odsłon cyklu Men of War oraz gry Real Warfare 2.

Gry strategiczne z 1C (Men of War: Wietnam oraz Wyklęci Bohaterowie, Real Warfare 2: Northern Crusades)

Poprzednio w F.E.A.R.

artykuł20 czerwca 2011

F.E.A.R. to seria straszących graczy gier akcji. Męska przygoda. Karabiny, wybuchy, zwolnione tempo i potworne manifestacje umysłu przerażającej Almy. Niniejszy tekst ma na celu przypomnieć to, co do tej pory działo się na ekranach komputerów i konsol.

Poprzednio w F.E.A.R.

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

artykuł20 października 2011

Jako że wielkimi krokami zbliża się trzecia, a de facto szósta, odsłona cyklu Stronghold, przypominamy, jak na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zmieniały się losy tej serii.

Jak budowała się Twierdza? - historia serii Stronghold

Test konsoli Nintendo 3DS

artykuł25 lutego 2011

Na specjalnej prezentacji w Warszawie mieliśmy okazję przyjrzeć się nowej konsoli firmy Nintendo, a także pierwszym przygotowywanym na nią grom. Jak sprawdza się trójwymiarowy efekt podczas rozgrywki? Oto nasze wrażenia.

Test konsoli Nintendo 3DS

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

artykuł17 lutego 2011

Wybraliśmy się do Hamburga na Casual Connect, najbardziej znaną ogólnoświatową konferencję, dedykowaną grom społecznościowym i casualowym.

Casuale zalewają świat - relacja z Casual Connect cz. 1

Tolkien, a gry komputerowe - część II

artykuł8 listopada 2011

Kontynuujemy naszą opowieść o grach komputerowych odwołujących się do prozy słynnego pisarza, J.R.R. Tolkiena.

Tolkien, a gry komputerowe - część II

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem

artykuł16 lutego 2011

Kilka dni temu mieliśmy okazję porozmawiać z głównym projektantem gry StarCraft II – Dustinem Browderem. Tematem tej rozmowy były przygotowywane przez Blizzard modyfikacje do nowego StarCrafta oraz narzędzie służące do ich tworzenia.

Mody do gry StarCraft II - wywiad z Dustinem Browderem