Gry GameCube po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze na platformę GameCube.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy.
The Sims
Symulacje 14 stycznia 2003
Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową.
Resident Evil Code: Veronica X
Przygodowe 3 grudnia 2003
Kolejna odsłona cyklu przygodowych gier akcji utrzymanych w konwencji survival horroru, który w krótkim czasie wdarł się szturmem na światowe listy przebojów. Pieczę nad tym tytułem sprawowała zaprawiona w bojach firma Capcom, a gracze mogą poznać dalsze losy Claire Redfield – bohaterki Resident Evil 2. Po zniszczeniu jednego z laboratoriów korporacji Umbrella kobieta zostaje porwana i uwięziona przez jej pracowników.
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców.
The Legend of Zelda: Twilight Princess
RPG 13 grudnia 2006
The Legend of Zelda: Twilight Princess jest kolejną metroidvanią, należącą do bestsellerowej serii, zapoczątkowanej jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku. Akcja opowieści ma miejsce w krainie Hyrule, po raz kolejny zaatakowanej przez mroczne siły. Cechą charakterystyczną tej pozycji jest możliwość zmiany Linka, głównego bohatera gry, w wilka.
Conflict: Desert Storm - Pustynna Burza
Akcji 17 kwietnia 2003
Taktyczna gra akcji, która przenosi nas w realia wojskowej operacji Pustynna Burza, w czasie wojny w Zatoce Perskiej. Oddział komandosów musi przeciwstawić się elitarnym wojskom Iraku.
Need for Speed: Underground 2
Wyścigi 17 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach.
Paper Mario: The Thousand-Year Door (2004)
RPG 11 października 2004
Paper Mario 2 to kontynuacja przygód słynnego hydraulika. Ponownie stajemy przed zadaniem uratowania księżniczki z rąk podłego Koopy. Sequel posiada dosyć silne akcenty cRPG oraz liczne zagadki i elementy zręcznościowe.
Neighbours from Hell
Logiczne 1 listopada 2004
Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego.
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Przygodowe 23 czerwca 2002
Jeden z niewielu horrorów wydanych na Gamecube'a. W trakcie rozgrywki poznajemy historie ludzi opisanych w tytułowej księdze. Zabawa nastawiona jest w głównej mierze na odkrywanie kolejnych elementów wątku fabularnego.
BloodRayne
Akcji 15 października 2002
Gra akcji TPP o przygodach tytułowej bohaterki – seksownej agentki i pół-wampirzycy. Produkcja rozgrywa się w alternatywnej wersji historii tuż po zakończeniu I wojny światowej. Rayne ma za zadanie powstrzymać nazistów, którzy zamierzają skorzystać z pradawnej mocy, aby powrócić do władzy. Wyjątkowo brutalna rozgrywka składa się z licznych walk i scen platformowych.
The Movies
Strategiczne prace wstrzymane
The Movies to strategia ekonomiczna, wyprodukowana przez zespół deweloperski Lionhead Studios. Akcja gry osadzona została w okresie tzw. "złotych lat" Hollywood, a gracz wciela się w rolę debiutującego producenta filmowego, do którego obowiązków należy m.in. zatrudnianie aktorów, poszukiwanie scenariuszy i zapewnienie zaplecza finansowego. Twórcy z dbałością o szczegóły odtworzyli historię kinematografii.
Resident Evil
Przygodowe 1 maja 2002
Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S.
Call of Duty 2: Big Red One
Akcji 1 listopada 2005
Akcja Call of Duty 2: Big Red One rozgrywa się w czasach II wojny światowej. W produkcji śledzimy losy jednego z amerykańskich oddziałów piechoty. Gracz wciela się w dowódcę owego oddziału i sprawuje pieczę nad swoimi podkomendnymi. Zgodnie z tradycją serii, gra skupia się na dynamicznej akcji i strzelaninach, a wszystko to z perspektywy pierwszej osoby. Misje kampanii fabularnej mają liniowy przebieg.
The Legend of Zelda: The Wind Waker
Przygodowe 24 marca 2003
The Legend of Zelda: The Wind Waker to przygodowa gra akcji z elementami cRPG, stworzona przez Shigeru Miyamoto i kierowany przez niego zespół deweloperski koncernu Nintendo. Fabuła tytułu przedstawia historię chłopca, który wyrusza w pełną niebezpieczeństw podróż, by uwolnić swoją siostrę i zmierzyć się z przeznaczeniem. Oprawa wizualna gry stworzona została z wykorzystaniem techniki cell-shading.
Medal of Honor: Frontline
Akcji 7 listopada 2002
Kontynuacja zapoczątkowanej na konsoli PlayStation serii wojennych strzelanin FPP, uważanej za pierwowzór konkurencyjnego cyklu Call of Duty. W grze Medal of Honor: Frontline wcielamy się w postać porucznika Jimmy’ego Pattersona z amerykańskiej OSS, przenosząc się w najgorętsze miejsca II wojny światowej.
Metroid Prime
Przygodowe 17 listopada 2002
Przygodowa gra akcji FPP, będąca piątą produkcją spod szyldu Metroid. W Metroid Prime wcielamy się w znaną fanom cyklu Samus Aran, która trafia na planetę Tallon IV, ścigając swoje nemezis – Meta Ridleya.
The Sims 2
Symulacje 24 października 2005
Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera.
Medal of Honor: Wojna w Europie
Akcji 7 czerwca 2005
Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor. Po krótkiej wycieczce w rejony Pacyfiku, tym razem cykl przenosi nas ponownie na areny europejskie, gdzie wcielamy się w postać porucznika Williama Holta, wybranego do wypełnienia szeregu tajnych misji specjalnych w roli dowódcy nowo utworzonego oddziału OSS.
Need for Speed: Underground
Wyścigi 17 listopada 2003
Kolejna, siódma już odsłona legendarnego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. Gra opracowana ponownie przez zespół EA Black Box wnosi do serii prawdziwą rewolucję, koncentrując się na tematyce nielegalnych wyścigów ulicznych. Tym razem, oprócz tradycyjnych wyścigów po ulicach pogrążonego w nocy miasta, czeka na nas także rywalizacja w zupełnie nowych trybach: drag racing oraz drift.
Freedom Fighters
Akcji 29 września 2003
W alternatywnej historii Związek Radziecki wygrywa Zimną Wojnę z Zachodem i Armia Czerwona dokonuje inwazji na Stany Zjednoczone. Gracz staje się członkiem ruchu oporu walczącym z siłami okupacyjnymi.
The Lord of the Rings: The Return of the King
Akcji 3 listopada 2003
Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespoły Visceral Games oraz EA Redwood Shores w oparciu o licencję filmowego hitu o tym samym tytule. Produkcja pozwala graczom wcielić się w jedną z kilkunastu postaci znanych ze srebrnego ekranu (na ich liście pojawiają się Frodo, Gandalf, Aragorn i Legolas), w których skórze podejmują próbę ostatecznego zniszczenia Pierścienia Władzy, a co za tym idzie – Mrocznego Władcy, Saurona.
Tom Clancy's Splinter Cell
Akcji 5 czerwca 2003
Przygotowana przez ekipę Ubisoft Montreal trzecioosobowa gra akcji w konwencji skradanki, inspirowana twórczością słynnego pisarza Toma Clancy’ego oraz książkami z serii NetForce. Bohaterem gry jest agent rządowy nazwiskiem Sam Fisher, będący członkiem jednej z tajnych grup operacyjnych, wchodzących w skład NSA (National Security Agency).
Luigi's Mansion
Akcji 3 maja 2001
Przygodowa gra akcji pozwalająca wcielić się w Luigiego – w poszukiwaniu swojego zaginionego brata bohater trafia do nawiedzonej rezydencji. Zabawa w Luigi’s Mansion polega na eksploracji oraz eliminacji duchów przy użyciu latarki i zmodyfikowanego odkurzacza – Poltergusta 3000.